poniedziałek, 12 marca 2012

SKODA

Skoda - Najpopularniejsze modele i segmenty

Autorem artykułu jest agencja 9.90 PR
Skoda nie odpuszcza i po raz 3 z rzędu jest nr 1 w Polsce. Mowa tu głównie o samochodach osobowych, których - tylko ubiegłym roku - sprzedała ponad 37 tysięcy. Na sukces marki składa się wiele czynników. Przede wszystkim produkt, oraz dobrze dopasowana do wymagań klientów oferta miały największy wpływ na jej sukces w branży motoryzacyjnej.

Skoda zmienia oblicze


Stopniowa ekspansja marki Skoda przypada na początek lat 30 - tych XX w. - wtedy wszystko się zaczęło. Jednak najbardziej milowy krok w funkcjonowaniu marki to początek lat 90-tych. To wówczas podjęto szereg odważnych i innowacyjnych decyzji, które w istotny sposób wpłynęły na jej wizerunek. Rozbudowano w znacznym stopniu sieć sprzedaży oraz rozpoczęto prowadzenie na szeroką skalę działań marketingowych. Ponadto stworzono sieć wydajnych i posiadających duże zaplecze technologiczne stacji diagnostycznych, warsztatów, co dodatkowo wzmocniło zaufanie wobec marki. Zainwestowano w kadrę pracowniczą oraz  skupiono się na dostosowaniu oferty do współczesnych realiów i coraz większych wymagań klientów.

Innowacyjne rozwiązania w projektowaniu nowych linii i nowoczesny design sprawił, że takie modele jak Superb, Favorit, Rapid, Popular stały się bestsellerami.

Przemyślane rozwiązania"

Jak to się przekłada na miniony 2011 rok? Otóż w okresie od stycznia do grudnia, liderem pod względem ilości zarejestrowanych aut -  na poziomie ok. 18 000 sztuk- została Octavia.

Skoda plasuje się na podium już od dłuższego czasu. Osiąga ten imponujący wynik dzięki systematycznej aktualizacji segmentów. Bestsellery Skody w ostatnich latach zyskały zupełnie nowe, odświeżone linie, a premierowe modele, dotychczas nie oferowane, dzięki swojemu designowi oraz funkcjonalności - szybko zdobywają sympatię kierowców.  I tak w roku 2006 pojawiła się Skoda Roomster, a trzy lata później pierwszy SUV- Skoda Yeti. Rok 2012 zapowiada kolejne premiery m.in.: we wrześniu do oferty Skody dołączy Citigo - samochód z segmentu A00.



Dwaj liderzy klasy średniej

- Najchętniej kupowanymi przez Polaków modelami samochodów są niezmiennie Octavia oraz Fabia. Sukces obu aut jest wypadkową dobrej jakości produktu oraz materiałów w stosunku do ceny - mówi Józef Bafia kierownik działu sprzedaży grupy Autoremo / Anndora. Skoda stawia przede wszystkim na niezawodność, funkcjonalność i ekonomiczność. Cechy te w połączeniu z ponadczasowym i klasycznym wzornictwem dają Skodzie możliwość walki o klienta ze swymi konkurentami - m.in. marką Opel - dodaje.

Porównywalna jakość obu producentów przy sporej różnicy w segmencie cenowym daje Skodzie przewagę nad popularną Astrą, Corsą czy Insignią, co potwierdzają statystyki sprzedażowe. Rzetelność Skody niesie za sobą pewną zmienną. W opinii większości  użytkowników tej marki, jakość użytych materiałów w stosunku do ich ceny jest najbardziej wyważona, czego nie można powiedzieć o Oplu, ponieważ tutaj zdania są podzielone.



Najpopularniejsze segmenty

Oferta Skody jest bardzo szeroka, poczynając od segmentu A00, poprzez samochody miejskie, kompaktowe, sportowe (Skoda Fabia RS, Octavia RS), SUV-y (Skoda Yeti), aż do samochodów klasy średniej-wyższej (Skoda Superb).

Ich użytkownicy cenią markę przede wszystkim za niezawodność oraz ekonomiczność, co znajduje odzwierciedlenie w statystykach sprzedażowych, które pokazują wyraźnie, że najpopularniejszymi modelami pozostają niezmiennie Skoda Octavia, oraz Fabia.

Co wyróżnia oba modele?

Nowa Skoda Fabia po faceliftingu, oferowana jest w dwóch wariantach nadwoziowych: hatchback, oraz combi. Jej największymi zaletami są: ekonomiczność, wysoka odporność na korozję, dobre hamulce, gwarantujące bezpieczne zatrzymanie samochodu w awaryjnych sytuacjach, oraz wnętrze, które uzupełnione jest licznymi przemyślanymi rozwiązaniami. Silniki zastosowane w Fabii wywodzą się z najnowocześniejszych silników koncernu volkswagena, gdzie zastosowana technologia daje pełną satysfakcję w ich użytkowaniu. Praca specjalistów nad nowoczesnymi jednostkami napędowymi przyczyniła się do zmniejszenia ich awaryjności, przez co nie sprawiają one problemów w eksploatacji.

Modele Fabii wyposażone są w silniki benzynowe: 1,2 o mocy 44kW i 51kW, 1,4 16V 63kW, oraz nowoczesne i ekonomiczne silniki 1,2TSI o mocy 63kW, oraz 77kW. Dodatkowo dostępne są również z silnikami diesla: czterocylindrowe jednostki 1,6 TDI CR o trzech wersjach mocy: 55, 66 oraz 77kW. Dzięki wykorzystaniu systemu bezpośredniego wtrysku paliwa common rail oraz filtrów cząsteczek stałych DPF są niezwykle ekonomiczne.

Najnowsze modele Fabii bazują na tej samej płycie podłogowej jaka zastosowana jest w VW Polo 9N czy też Seacie Ibizie 6L. Dodatkowo powiększono całość samochodu, co pozwoliło na osiągniecie imponującej przestrzeni bagażowej, która po złożeniu tylnich siedzeń dochodzi do 1163l. Modyfikacji uległa też jej przednia część, dzięki czemu samochód zyskał pewniejszy i bardziej dynamiczny wygląd, jednocześnie zachowując łatwość parkowania.

Octavia z kolei, jako jeden z pierwszych modeli Skody, powstał w laboratorium niemieckiego  Volkswagena. Produkowany jest w wersjach lift back oraz combi. Dzięki swojej przystępnej cenie i przy jednoczesnym wysokim  komforcie jazdy, model ten zdecydowanie wygrywa z konkurencją.

- Octavia to samochód, któremu niczego nie brakuje. To auto dobrze przemyślane, niezawodne i funkcjonalne, a także ekonomiczne zarówno podczas zakupu jak i eksploatacji. Usterki zdarzają się bardzo rzadko a zastosowany w tych samochodach silnik diesla, sprawuje się wyśmienicie i bez zarzutu. Model ten dobrze radzi sobie także z dużym obciążeniem, dzięki czemu nawet przy komplecie pasażerów pozostaje w miarę cichy - zwraca uwagę Józef Bafia.

Jak widać wygrywa strategia: dobry samochód za rozsądne pieniądze. Skoda w sposób przemyślany realizuje to motto, dzięki czemu systematycznie umacnia swą pozycję.

Dobry wizerunek Skody na rynku, niezawodny produkt, profesjonalna sieć dealerska, relatywnie niskie koszty eksploatacji, zwłaszcza po okresie gwarancyjnym - to niewątpliwe jej największe atuty. W wyniku ciągłego poszukiwania nowych rozwiązań, oraz skupieniu się na rozwoju, pozycja Skody na polskim rynku w nadchodzących latach wydaje się być niezagrożona.

--

Artykuł pochodzi z serwisu Publikuj.org, kliknij tutaj aby go zobaczyć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz